Zaštitnik ljudskih prava i sloboda Crne Gore (Ombudsman) je nezavisna i samostalna institucija, čiji je zadatak da preduzima mjere za zaštitu ljudskih prava i sloboda, ali ima i širu misiju, a to je stvaranje svijesti o potrebi vladavine prava, o potpunoj i dosljednoj zaštiti sloboda i prava građana, stvaranje pravne sigurnosti, zakonitog i nepristrasnog rada svih državnih organa, pred kojima građani ostvaruju svoja prava, slobode, obaveze i pravne interese.
Zaštitniku se pritužbom može obratiti svako ko smatra da su mu povrijeđena njegova prava ili slobode garantovana Ustavom, zakonom, ratifikovanim međunarodnim ugovorima i opšte prihvaćenim pravilima međunarodnog prava.
Kontakt: ombudsman@t-com.me 
Pritužba se podnosi u pisanoj formi na obrascu Zaštitnika ili u obliku podneska koji je razumljiv i sadrži potrebne podatke. Usmena pritužba podnosi se na zapisnik koji sačinjava službenik Zaštitnika ili na obrascu Zaštitnika uz stručnu pomoć službenika.
Pritužba treba da bude napisana čitko i da sadrži: naziv organa na čiji se rad odnosi, opis povrijede ljudskih prava i sloboda, činjenice i dokaze koji potkrepljuju pritužbu, podatke o tome koja su pravna sredstva iskorišćena, ime i adresu podnosioca i naznaku o tome da li ste saglasni da se Vaše ime otkrije u postupku, odnosno javnosti.
Pritužba se može podnijeti Zaštitniku u roku od šest mjeseci od dana saznanja za učinjenu povredu ljudskih prava i sloboda, odnosno u roku od jedne godine od dana učinjene povrijede.
Postupak pred Zaštitnikom je besplatan i povjerljiv. Osoba koja podnosi pritužbu ili učestvuje u postupku ne može zbog toga biti pozvana na odgovornost niti dovedena u nepovoljniji položaj.
Na sajtu Ombudsmana nalazi se kategorija „Obraćanje“ koja je podijeljena u nekoliko djelova gdje je precizno objašnjeno ko se može obratiti Zaštitniku i na narednim koracima koje ova institucija može preduzeti.